دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش

دانلود رایگان نمونه سوالات عمومی و اختصاصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش به همراه پاسخنامه

دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش

دانلود رایگان نمونه سوالات عمومی و اختصاصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش به همراه پاسخنامه

  • ۰
  • ۰


دانلود رایگان سوالات استخدامی کارشناس آمار آموزش و پرورش


سوالات عمومی رایگان ویژه آزمون استخدام وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۴


دانلود رایگان سوالات عمومی استخدامی کارشناس آمار آموزش و پرورش :












لیست دروس و منابع آزمون رشته اختصاصی کارشناس آمار آموزش و پرورش :


مواد آزمون عمومی به شرح زیر تعیین میشود:
(ICDL -1 فناوری اطلاعات (مهارتهای هفت گانه
-2 ریاضی و آمار مقدماتی
-3 زبان و ادبیات فارسی
-4 معارف اسلامی
-5 زبان انگلیسی عمومی
-6 اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
-7 هوش و توانمندی های عمومی
- آزمون به صورت چهار گزینهای و با احتساب یک سوم نمره منفی طراحی خواهد شد.
- سؤالات معارف اسلامی مربوط به پیروان سایر مذاهب اسلامی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (حنفی، شافعی،
مالکی، حنبلی و زیدی) مطابق تعالیم و احکام فقهی آنان طراحی خواهد شد.
- اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در این
صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوالات محاسبه خواهد شد.
تذکر مهم: سوالات حیط ههای تخصصی آزمون مشترک بر اساس دانش و مهارت های تخصصی متناسب با خوش های شغلی یا
مشاغل، با هماهنگی دستگاه های اجرایی و نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، تهیه خواهد شد.


درباره مشاغل کارشناس آمار آموزش و پرورش و آشنایی با آن :


 شرح وظایف کارشناس برنامه ریزی، آمار و فنآوری اطلاعات

شناسایی نیازهای آماری شهرستان، طبقه بندی و اولوی تبندی آن ها با همکاری دستگاه های اجرایی سطح شهرستان.
-2 جمع آوری آمار و اطلاعات مورد نیاز برای برنام هریزی های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت شهرستان.
-3 ارائه راهنمای یهای فنی به دستگاه های اجرایی شهرستان در رابطه با فعالیت های آماری.
-4 کمک به دستگاه های اجرائی شهرستان به منظور ساماندهی آمارهای ثبتی در چارچوب نظام آماری.
-5 کمک به اجرای طرح های آماری و سرشمار یها در سطح شهرستان بر اساس اعلام دفتر آمار و اطلاعات.
-6 کمک به تهیه و به هنگا مسازی نقشه های شهری و روستایی و لای ههای اطلاعاتی در سطح شهرستان بر اساس اعلام دفتر آمار و اطلاعات.
-7 تجزیه و تحلیل نتایج طرح های آماری و سرشمار یها در سطح شهرستان.
-8 همکاری با دفتر فناوری اطلاعات استانداری در اجرای طرح های نرم افزاری و سخت افزاری.
-9 مدیریت پشتیبانی و نگهداری تجهیزات شبکه، سرورها، تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری منصوبه در فرمانداری.
-10 مدیریت اجرایی طرح های منطقه ای فناوری اطلاعات در حوزه فرمانداری مربوطه (انتخابات، سرشماری و ...).
-11 نظارت دقیق بر پایداری خط ارتباطی فرمانداری با استانداری.
-12 ارائه آموزشهای پایه مورد نیاز کارکنان فرمانداری در زمینه فناوری اطلاعات.
-13 مدیریت سایت اینترنتی فرمانداری و نظارت بر سیستم ارتباطی فرمانداری با بخشداریها.
-14 انتقال نیازها و مشکلات غیرقابل حل در فرمانداری در زمینه فناوری اطلاعات به دفتر فناوری اطلاعات استانداری.
-15 نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرایی شهرستانی در زمینه فناوری اطلاعات و هماهنگی با دفتر فناوری اطلاعات در این زمینه.
-16 همکاری و هماهنگی با دفتر آمار و اطلاعات و دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری.
-17 انجام سایر امور محوله از جانب مقام مافوق.



آشنایی با وضعیت بازارکار رشته آمار
پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1392 :: 00:24 ::  نویسنده : یوسف بشیری

در حال حاضر بیشتر افراد درگیر کنکور در کشور، در هنگام اعلام نتایج ، اولین رشته هایی که به ذهن آنها می رسد رشته های مهندسی می باشد. دلیل بیشتر آنها نیز داشتن آینده و بازار کار بهتر نسبت به سایر رشته ها می باشد. برای همین موضوع نیز رشته ای مانند "آمار" همیشه در انتهای لیست انتخاب رشته می باشد و بیشتر قبول شدگان این رشته به اجبار وارد آن می شوند. ناگفته نماند که بعضی ها نیز، علاقه را یکی از ملاک های انتخاب رشته های مهندسی میدانند. همه این حرف ها شاید درست باشد، اما دربرگیرنده همه ی حقایق مربوط به رشته آمار نیست. در اینجا سعی میکنیم رشته آمار را از جهت بازار کار آینده بیشتر معرفی نماییم تا نه تنها کمکی به دانشجویان سالهای ابتدایی این رشته باشد، بلکه راهنمای مفیدی برای افراد علاقمند به ورود به دانشگاه نیز باشد. ناگفته نماند که در این مطلب بر خلاف سایر مقالات مشابه در سایتها و روزنامه ها، از جنبه واقعیت و تقریبا با جزئیات بیشتر به این موضوع می پردازیم.
اولین چیزی که در مورد بازار کار رشته آمار، به فکر افراد نا آگاه می افتد، رفتن به درب خانه ها و پرسش های مختلف از آنها می باشد! چیزی که با عنوان "آمارگیری" از آن یاد می شود. لازم است بدانید که این تصور اگر نگوییم غلط است، باید عنوان کنیم که صحیح نیز نیست. در واقع یکی از کارهای یک فارغ التحصیل رشته آمار، مراجعه به خانه ها و پرسیدن سوالات مختلف نیست، بلکه مشاوره به افراد سایر رشته ها در مورد نحوه و نوع سوالات آنها و همچنین تجزیه و تحلیل نتایج بدست آمده از آن است. درواقع هرکسی چه آماری و چه غیر آماری را میتوان یافت که به درب خانه ها مراجعه میکند و از آنها سوال میپرسد، ولی این قسمت از موضوع ربطی به رشته آمار ندارد. بلکه یک فارغ التحصیل رشته آمار، قبل از انجام این کار، کمک می کند تا سوالات مناسب در پرسشنامه ها باشد و بعد از جمع آوری سوالات نیز، کمک می کند تا نتایج بدست آمده درست تفسیر شوند. حال ممکن است سوالات مربوط به مسائل اجتماعی باشد یا اقتصادی و نتایح آنها بدرد مدیران سازمان های مختلف بخورد یا دانشجویان سایر رشته ها! با اینکه شاید طراحی پرسشنامه و تجزیه و تحلیل نتایج آنها بسیار ساده بنطر برسد، اما بدون یک کارشناس آمار، نتایج آنها ممکن است کاملا نتایج خلاف واقعیت را بیان کنند!

 

تجزیه و تحلیل پرسشنامه تنها یکی از کارهایی است که کارشناسان آمار میتوانند انجام دهند. شاید بد نباشد بدانید که در حال حاضر، اینکار بیشتر به عنوان یک کار پاره وقت برای دانشجویان سال سوم و بالاتر رشته آمار که البته نسبت به سایرین مستعدتر می باشند، در نظر گرفته می شود و بیشتر مشتریان آنها نیز دانشجویان سایر رشته ها بخصوص کارشناس ارشدهای رشته هایی همچون مدیریت، اقتصاد و... می باشد. البته موسساتی نیز هستند که کار آنها مشاوره آماری مشابه اینکار به دانشجویان ارشد و دکتری می باشد.

 

اما مهمترین مساله، وجود کار رسمی برای این رشته بعد از فارغ التحصیلی می باشد. در حال حاضر بیشتر متقاضی کارشناسان آمار، بانک ها می باشند. یک کارشناس آمار، میتواند با مراجعه به آگهی استخدام بانک ها، اطلاعات بیشتری را بیابد. نمیتوان مقدار مشخصی برای نیاز بانکها با فارغ التحصیلان آمار اشاره کرد، اما شاید بد نباشد بدانید بطور شهودی از هر 10 آگهی استخدام بانک ها، معمولا حدود 5 مورد آنها، اقدام به جذب فارغ التحصیلان کارشناسی آمار میکنند. متاسفانه بعد از بانک ها، درحال حاضر بازار کار بهتری برای فارغ التحصیلان این رشته وجود ندارد اما نکته ی قابل توجه این است که بیشتر سازمان ها بخشی بنام آمار و فناوری اطلاعات دارند. درسالیان قبل متصدیان اینگونه کارها به نسبت بسیار کم از فارغ التحصیلان رشته آمار بودند، اما روند رو به رشد استخدام فارغ التحصیلان رشته آمار برای اینگونه فعالیت ها ادامه دارد، طوری که طی سالهای اخیر حتی وزارت نفت نیز اقدام به استخدام فارغ التحصلان آماری کرد و دانشگاه ها و سایر موسسات نیز استخدام های اینچنینی را عنوان نموده اند. نکته قابل توجه این است که برای کسب چنین موقعیت های شغلی، داشتن آشنایی با کامپیوتر شانس پذیرفته شدن را بالا می برد.

 

حال بهتر است اشاره ای نیز به وضعیت فارغ التحصیلان مقاطع بالاتر رشته آمار بپردازیم. در این سطح، آمار بیشتر به عنوان علم آمار استفاده می شود. درواقع فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و بالاتر رشته آمار، بیشتر به فعالیت در زمینه های تحقیقاتی می پردازند. برای این دسته از افراد، زمینه فعالیت های تحقیقاتی بسیار بسیار گسترده می باشد. از تحقیقات در بخش هواشناسی گرفته تا تحقیقات پزشکی. در واقع علم آمار، علم پیش بینی، توصیف و بررسی است. بنابراین در هر زمینه ای از علم، آمار نیز جایگاهی دارد. بجز کسانی که قصد تدریس در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را دارند، بیشتر فارغ التحصیلان مقاطع ارشد و دکتری رشته آمار، بصورت همکار در بخش های تحقیقاتی همچون مراکز بیمارستانی با کارشناسان سایر رشته ها اقدام به فعالیت میکنند

آمار

چندی پیش مجله "Science" به دنبال یک نظرخواهی از دانشمندان علوم مختلف 20 کشف و اختراع مهم قرن بیستم را معرفی کرد . که در میان این اختراعات و اکتشافات علم آمار نیز پس از اختراعات مهمی مثل ترانزیستور و کامپیوتر و قبل از لیزر قرار داشت . البته حضور علم آمار در این فهرست چیز عجیبی نیست چون جهان امروز ، جهان مدیریت اطلاعات است و بخش عظیم اطلاعات نیز در هر علم ، رشته ، سازمان یا مرکز شامل اعداد و ارقام می شود که در مرحله جمع آوری و تجزیه و تحلیل این اعداد و ارقام علم آمار مورد نیاز می باشد. برای مثال هنگام آزمایش تاثیر یک داروی جدید ، انتخاب یک نوع بذر در بین بذرهای مختلف ، مقایسه کیفیت در روش تدریس در آموزش زبان ، کنترل کیفیت محصولات ، تعیین حق بیمه، پیش بینی نرخ ارز ، نظرسنجی و پیش بینی انتخابات ، تعیین نرخ بیکاری ، تعیین شاخص هزینه خانوار ، تاثیر و رابطه افسردگی بر تحصیل نیاز به تحقیقات آماری داریم .

اما علم آمار که حضور بسیار گسترده ای در زندگی ما دارد ، چیست ؟

علم آمار به زبان ساده ، پیشگویی بر اساس اعداد و ارقام است . به عبارت دیگر  یک آمار دان می تواند بر اساس مجموعه اطلاعات عددی و بر مبنای مدل های ریاضی و مدل های نظریه احتمال پیشگویی کند ؛  یعنی به یاری اطلاعات گذشته ، نحوه رفتار یک فرآیند را پیش بینی نماید . از همین رو می توان گفت که علم آمار نتیجه گیری از جزئیات و یا رسیدن از جز به کل است . کار علم آمار کمک به تفکر علمی است و آمارشناس کسی است که مشاهده می کند و اطلاعاتی به دست می آورد و سپس با اطلاعات به دست آمده ، اتفاقات و حوادث را پیش بینی می کند .

( این رشته در دو مقطع کارشناسی و کاردانی در آزمون سراسری دانشجو می پذیرد . )

توانایی های لازم :

در یک نظرخواهی که از 12 استاد و 132 دانشجوی آمار دانشگاه های کشور انجام گرفته است ، 10 استاد و 99 دانشجو، قوی بودن در علم ریاضی را برای موفقیت در رشته آمار ضروری دانسته اند .چون مباحثی که در علم آمار مطرح می شود با ریاضیات ارتباطی تنگاتنگ دارد و در واقع علم آمار یکی از شاخه های مهم از علم ریاضیات است . بنابراین دانشجوی آمار باید در درس ریاضی قوی باشد و ابتکار و توانایی تجزیه و تحلیل و حل مسائل ریاضی را داشته و به آموزش و یادگیری علوم کامپیوتر علاقه مند باشد.

موقعیت شغلی در ایران :

بیشتر سازمان های دولتی از آمار  برای ارائه ارقام و اعدادی که مربوط به فعالیت های واحدهایشان می شود ، استفاده می کنند و چون این کار را چندان تخصصی نمی دانند به جای به کارگیری کارشناسان آمار از افرادی بهره می برند که آشنایی مختصری با این علم دارند . در حالی که اکثر برنامه ریزی های زیربنایی کشور را می توان با استفاده از روش های پیشرفته آمار انجام داد . البته گمنام بودن علم آمار و کاربردهای آن در جامعه ، مانع از جذب فارغ التحصیلان رشته آمار نشده است بلکه بسیاری از استادان و دانشجویان این رشته معتقد هستند که فارغ التحصیلان آمار کمتر با مشکل بیکاری مواجه می شوند . فارغ التحصیلان این رشته می توانند در سازمان برنامه و بودجه ، مرکز آمار ایران ، بانک ها ، ادارات بیمه ، مراکز صنعتی و کارخانجات ، واحدهای آماری وزارتخانه های مختلف همچون جهاد کشاورزی ، کار ، بهداشت ، اقتصاد و امور دارایی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی و به طور کلی در هر مرکزی که نیاز به جمع آوری و تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات دارد ، مشغول به کار شوند .



خرید سوالات طبقه بندی شده عمومی آموزش و پرورش به همراه جواب تمامی سوالات






کلمات کلیدی


سهمیه استخدام کارشناس آمار وزارت آموزش پرورش در استان های ... www.amargu.blogfa.com/post-94.aspx Translate this page آمار؛کلید توسعه - سهمیه استخدام کارشناس آمار وزارت آموزش پرورش در استان های کشور - برنامه ریزی بدون آمار ، تیری است در تاریکی. سوالات استخدام به عنوان کارشناس آمار در آموزش و پرورش | فایلت filet.ir/tag/سوالات-استخدام-به-عنوان-کارشناس-آمار-د/ Translate this page Feb 9, 2015 - دفترچه سوالات استخدامی کارشناس آمار آموزش و پرورش. - رشته: کارشناس آمار – مقطع: کارشناسی – تاریخ آزمون: دفترچه سوالات عمومی شامل سالهای ۸۴ و ... دفترچه سوالات استخدامی کارشناس آمار آموزش و پرورش | فایلت filet.ir/...استخدامی/دفترچه-سوالات-استخدامی-کارشناس... Translate this page Feb 9, 2015 - برچسب ها : استخدام در آموزش و پرورش سوالات استخدام به عنوان کارشناس آمار در آموزش و پرورش نمونه سوال استخدام در وزارت آموزش و پرورش چگونه به ... سهمیه استخدام کارشناس آمار وزارت آموزش پرورش در استان های ... irstat.blogfa.com/post-40.aspx Translate this page گنجینه آماری :.:.:.: - سهمیه استخدام کارشناس آمار وزارت آموزش پرورش در استان های کشور - آمار پیام نور اردبیل نیر. دفترچه سوالات استخدامی کارشناس آمار آموزش و پرورش - خانه فایل filehouse.ir/دفترچه-سوالات-استخدامی-کارشناس-آمار-آ/ Translate this page برچسب ها: آزمون استخدامی آموز و پرورشآزمون استخدامی کارشناس آماراستخدام در آموزش و پرورشاستخدام در رشته آماراستخدام کارشناس آماردفترچه سوالات استخدام لیسانس ... دانلود نمونه سوالات تخصصی کارشناس آمار آموزش و پرورش shop.iranestekhdam.ir/دانلود-نمونه-سوالات-تخصصی-... Translate this page این مجموعه شامل نمونه سوالات آزمون تخصصی آموزش و پرورش در رشته کارشناس آمار که در تاریخ 1389/3/7 برگزار شده است، می باشد. اولین و بارزترین مزیت این. دفترچه سوالات استخدامی کارشناس آمار آموزش و پرورش employmenta.loxblog.com/.../دفترچه%20سوالات%20ا... Translate this page استخدام استانداریها · استخدام استاندای آذربایجانشرقی [ 21 ] · استخدام استاندای آذربایجانغربی [ 12 ] · استخدام ... دفترچه سوالات استخدامی کارشناس آمار آموزش و پرورش ... دفترچه استخدام اموزش‌و پرورش bisharatnews.cleanbill.org/.../دفترچه+استخدام+اموزش‌و... Translate this page دانلود رایگان سوالات استخدام آموزش و پرورش 94. سوالات تخصصی آزمون استخدامی ... امور حقوقی آموزش و پرورش دانلود نمونه سوالات تخصصی و عمومی کارشناس آمار آموزش � نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش | «ای استخدام» | آگهی های ... www.e-estekhdam.com/دانلود-سوالات-استخدامی-آموزش... Translate this page دانلود بسته ویژه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش ... خبرگان،احکام،نماز،روزه،اختلاف نظر بین ولایت فقیه و مرجع تقلید،شورای نگهبان،احکام جعاله،فروع دین،زکات و کتاب شناسی اسلام; جزوه ی آمار ... کارشناسی فناوری اطلاعات هم جذب میشه. پاسخ دادن. yazdedu.ir - استخدام در آموزش و پرورش www.yazdedu.ir/c/portal/layout?p_l_id=PUB... Translate this page به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ... تحصیلی کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد تا تاریخ انتشار آگهی استخدام و معادل .... کارشناس آ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی